‘Macam Mana Abang IqbaI Boleh Sukakan Orang Tua. Mesti Ada sebab’ – Cik B Mula Syak

” Saya macam tak naklah ada ayah baharu, dah cukup ada lima ayah,”

Demikian luahan anak sulung jutawan kosmetik Datuk Seri Vida, Cik B.

Memetik wawancara Cik B bersama program hiburan popular pada Ahad, kata empunya nama Edlynn Zamilleen Muhammad Amin, 16, dia tetap dengan keputusannya tidak bersetuju dengan pilihan ibunya untuk berkahwin dengan IqbaI Zulkefli.

Kata Cik B, perbezaan ketara usia antara ibunya dan IqbaI menjadi faktor utama dirinya tidak merestui hubungan mereka.

” Saya sangat kurang setuju. Mama umurnya pun dah tua, abang IqbaI baru umur 27.

” Macam mana abang IqbaI boleh sukakan orang tua. Mesti ada sebab. Saya pun tak setuju mama nak ada anak lagi. Mama ni kalau dia bercinta, dia macam cinta buta,” katanya.

Dedah Cik B, hubungannya dengan IqbaI juga tidak begitu rapat dan kerap bergadvh sebelum ini.

” Saya dengan abang IqbaI ni memang tak baik. Saya selalu gadvh dengan dia. Gaduh tu bukan gadvh biasa-biasa. Mama pun selalu bergadvh dengan dia.

” Hubungan kami memang sangat renggang. Saya tak nak komen banyak, sebab banyak saya nak cakap tapi biarlah pada diri saya sendiri saja,” ujarnya.

Tambah Cik B, dia akui pada mulanya hanya menyangka hubungan ibunya dan IqbaI hanya tujuan marketing.

Bagaimanapun, Vida dan IqbaI kelihatan semakin serius sejak kebelakangan ini.

” Sebenarnya saya ingatkan cuma marketing (publisiti), tapi nampak macam betul-betul pula.

” Ya Allah takutnya, tapi harap-harapnya memang marketinglah.

” Tapi kalau jodoh mama dengan abang IqbaI saya harapkan mama happy (gembira), ikutlah mama nak buat apa. Saya memang tak nak mama kahwin dengan abang IqbaI,” tambahnya.

Vida sebelum ini mengesahkan bakal berkahwin dengan bekas pembantu peribadinya itu pada Disember ini namun risau dengan penerimaan anak-anaknya terutama Cik B.

Kisah hubungan Vida dan IqbaI menjadi perhatian ramai apabila pasangan itu terbuka berkongsi persiapan mereka termasuk melakukan ujian kesuburan pada akhir Ogos lalu.

IqbaI pula memberitahu dirinya sudah bersedia untuk menjadi suami kepada Vida yang sudah lama didambakannya.

Terdahulu, Vida atau nama sebenarnya, Hasmiza Othman, 49 mengesahkan dia memang merancang untuk mendirikan rumah tangga dengan IqbaI namun segalanya tertakluk kepada perancangan Tuhan.

” Saya sebenarnya malas nak beri komen sebab orang kita kuat mengata. Ada yang cop saya ged1k, tak sedar diri, kvbur dah panggil masih nak khwin. Tetapi soal jodoh inikan di ta­ngan Tuhan.

” Memang saya merancang untuk berkhwin tetapi ada beberapa syarat antaranya soal kesubvran dan anak-anak.

” Saya pun sudah beberapa kali melalui episod kegagalan rumh tngga, tidak mahulah perkara sama berulang,” katanya.

Bakal berkahwin awal tahun depan

Nama Vida dan IqbaI kembali diperkatakan selepas bekas pembantu peribadinya itu mendedahkan hbungan cinta antara mereka terjaIin semula selepas beberapa tahun terputus.

Namun pendedahan IqbaI turut menerima kec4man dan krit1kan hebat warganet yang mempersoal keikhlasannya men­dekati Vida semula dan usia selebriti popular itu yang kini menghampiri 50 tahun.

Bercakap soal perkhwinan, setakat ini Vida masih belum ada tarikh khusus berikutan situa­si pandemik yang meruncing, namun dia tidak menolak majlis akan berlangsung dalam tahun ini atau awal tahun depan.

” Perancangan itu ada tetapi tunggu sehingga selesai Perintah Kawalan Pergerakkan (PKP) dan situasi pndemik di negara ini beransur pulih. Saya pun sudah melakukan ujian kesuburan jadi kita lihatlah nanti ya,” katanya.

Ditanya bila hbungan yang terputus di tengah jalan sebelum ini kembali terjalin, jelas Vida, dia dan IqbaI tidak pernah berhenti bertanyakan khabar sesama mereka dan akhirnya, membuat keputusan untuk bersa­ma semula.

” Kami setiap hari bertanyakan khabar walaupun sudah putus hbungan sejak 2018. Lama-lama, kami jadi rapat semula dan insya-Allah, jika ada jodohnya bertemulah nanti di pelaminan,” katanya.

Sementara itu, bekas pembantu peribadi (PA) Datuk Seri Vida (DSV) iaitu Ahmad IqbaI Zulkefli meminta usahawan kosmetik itu berterus-terang dengan anak-anak mengenai rancangan mereka untuk mendirikan rumah tangga tidak lama lagi.

IqbaI, 27, berkata tndakan Vida atau Hasmiza Othman merahsiakan hubungan istimewa mereka itu boleh mengganggu emosi dua anaknya iaitu Nur Edlynn Zamilleen atau lebih dikenali sebagai Cik B dan Eric Zaquan.

” Dari awal lagi saya minta dia jujur cerita dekat keluarga sebab saya dah main peranan dan dia juga kena main peranan sebagai ibu. Takkan saya pula nak cakap dengan Cik B!

” Sejak dahulu lagi DSV tak terbuka berkongsi dengan anak-anak mengenai hubungan kami, jadi saya sedikit terkilan sebab dia lebih selesa berahsia… sepatutnya jujur sahaja dengan Cik B tak perlulah sampai kantoi mesej sayang-sayang dulu.

” Saya kasihankan Cik B. Saya faham dia dalam dilema kerana perlukan perhatian ibu kerana pernah melalui sejarah semasa kecil yang berbeza dengan remaja lain sebab itulah saya kena fikirkan perasaan dia juga,” katanya.

Sumber:gempak dan mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*